Zašto su bogati Rusi ostali bez luksuznih automobila?
Nakon što su italijanske automobilske firme Lamborghini i Ferrari obustavile saradnju sa Rusijom, a prethodno su to učinili Porsche, Bentley, Rolls-Royce i Aston Martin, imućni građani Rusije su već u dilemi kojim zaobilaznim putem da dođu do luksuznih automobila.
Na službenim web stranicama italijanske kompanije Ferrari, stoji obavještenje da se obustavlja isporuka automobila na rusko tržište.
Prema analitici, Rusi su 2021. kupili 55 novih Ferrarija i time je prodaja porasla za 90%. Lamborghini je sa 200 automobila postavio prodajni rekord, 48% više nego prije godinu dana i 27% više od prethodnog maksimuma koji je zabilježen 2019. godine.
U 2021. godini, 26 prodajnih salona prodalo je gotovo 6,3 hiljade automobila Porsche, a najprodavaniji su modeli Cayenne i Macan. U Volkswagen Grupi potvrdili su obustavu isporuka svih automobila koncerna u Rusiji, odbivši precizirati ko će se baviti njihovim garancijama.
Na web stranici automobilske grupe Avilon, koji je najveći distributer Aston Martina, Jaguara, maseratija, Rolls-Roycea, Bentleyja i Ferrarija, gotovo da i nema više luksuznih automobila u ponudi.
Jedini dostupan model Aston Martina je crossover DBX od 550 KS. SUV Jaguar F-Pace SVR sa motorom iste snage takođe je usamljen u salonu. Maserati je u boljij situaciji sa jednim modelom Levante- ima ih još 30-tak, dok Frrarijevih superautomobila uopšte nema- ni novih, ni polovnih. Voditelj prodaje Rolls-Roycea u Moskvi je najavio nastavak prodaje najnovijih automobila.
Isporuka nema, ali razjašnjenje situacije očekuje se najdalje u aprilu. Uprkos nastaloj situaciji, interes potrošača za skupe automobile ostaje i sada, kažu u Avilonu. Ipak, dodaju kako je još uvijek teško orijentisati se na konkretne uslove isporuke automobila.
Bogati ljudi će bez sumnje naći načina za uvoz luksuznih automobila u Rusiju, čak i pod sankcijama. Jedan od tih načina je prenos automobila iz susjednih zemalja, kaže potpredsjednik Nacionalne automobilske unije, Jan Heitzeer. “U bliskoj budućnosti, samo će rijetki koji žive u ovoj zemlji pronaći način da dovedu superautomobil”, dodao je Heitzeer.
Kaže i kako je pod sankcijama svaki takav superautomobil vrlo teško sakriti. Na primjer, automobili se mogu prenijeti u Azerbajdžan, Armeniju, Gruziju ili Kazahstan, a zatim u Rusku Federaciju. Naglašava kako će bogati ljudi pokušati pronaći neko rješenje.
Druga činjenica je ta što će takav automobil biti skuplji, a njegova kupovina moguća samo uskom krugu ljudi. Rusko tržište će neko vrijeme ostati bez superautomobila, slažu se stručnjaci. Ipak, kompanije su ostavile manevarski prostor i mogu se tamo vratiti svakog trenutka, čim se situacija dovede u normalu, smatraju stručnjaci.
U najgorem slučaju bi se desilo da se proizvođači povuku iz Rusije i dođu natrag tek nakon 10 godina. Iako se ovakvog scenarija boje, ruski trgovci tvrde kako je Rusija dobro tržište, koje traži dobre količine, a potražnja za takvim vozilima nikad ne jenjava.