TOP 10 AUTOMOBILA DO 10.000 MARAKA
Jedan od najpopularnijih cijenovnih rangova u pri kupovini polovnjaka u BiH je 10 hiljada maraka (5 hiljada evra okvirno), sigurno ne bez razloga. Za taj novac možete kupiti jako kompletan automobil koji će vam pružiti većinu stvari koje od njega tražite. Ali prije same liste trebate znati par važnih stvari: svi navedeni automobili su polovni (znači postoji mogućnost nekih iznenadnih kvarova), automobili koji se prodaju po ovoj cijeni su sigurno već prešli ko zna koliko kilometara (ne znači da nema izuzetaka sa pravom kilometražom) i poslednje poželjno bi bilo da imate bar sa strane bar neki iznos novca zbog potencijalnih kvarova. Nemojte štediti svaku marku, dobar auto treba i dobro platiti. Sada pređimo na listu…
10. Citroen C5 (2008-2010)
Velika francuska limuzina, čiji glavni zadatak nije bio da se bori sa njemačkim konkurentima već da bude svoja i drugačija. Vanjski dizajn je jako atraktivan i dan danas plijeni poglede na cesti. Za dizajn enterijera se može reći da je originalan i po svaku cijenu drugačiji, klasičan Citroen… Ovaj veliki francuz je imao razne motore u ponudi, ali za preporuku su jedino 2.0 HDi sa 136 ili 163 konja, jači naravno bolje nosi ovu karoseriju mada će slabiji poslužiti ako niste zahtjevni. Mogu spomenuti i 1.6 HDi koji je dobar, ali preslab za automobil ove veličine. Od većih problema se izdvaja električna ručna kočnica, ostatak auta je poprilično solidan.
9. FIAT GRANDE PUNTO EVO (2009-2012)
Za one kojima je potreban mali gradski automobil, ali ne žele da žrtvuju prostranost kabine savršena opcija je Fiat Grande Punto Evo. Ovo je restilizovana verzija Grande Punta koji je svjetlost dana ugledao 2005. godine. Cijene im se kreću od nekih 8.000 do oko 10.000. Uvijek postoji opcija i kupiti ne restilizovanu verziju koja je par hiljada jeftinija. Motori za prekoporuku su svakako 1.3 Multijet koji važi za jako pozdan agregat kojiima lanac, tako da nema velikog servisa. Kod benzinaca valja pomenuti 1.2 8v sa 75 konja, ne previše snažan ali zato motor koga odlikuje pouzdanost i mala potrošnja. Najveća mana Grande Punta je njegova elektronika koja zna praviti određene probleme.
7. AUDI A3 (2005-2008)
Druga generacija Audijevog luksuznog hečbeka u svom izdanju nakon prvog restajlinga. Odlikuje ga nadprosječan nivo završne obrade koji nije standard za C segment automobila. Takođe ovaj auto krasi veoma sveden i prost spoljašnji dizajn koji je večini kupaca primamljiv. Veoma kvalitetan enterijer učiniće da se osjećate kao u automobilu veće klase iako se nalazite kompaktnom hečbeku. Motori za preporuku su stari dobri 1.9 TDI sa skromnih 105 konja i 2.0 TDI 170 konja. Prvi motor je možda malo pouzdaniji, ali zato dosta tromiji dok drugi donosi više problema uz mnogo dinamičniju vožnju. Jedna od mana je nedostatak prostora na zadnjoj klupi i problematičan Quattro 4×4 pogon.
6. RENAULT SCENIC (2009-2013)
Ukoliko imate višečlanu porodicu i treba vam komforan, udoban i praktičan automobil onda je za vas savršena opcija Renault Scenic. Automobil koji posjeduje dosta dodatne opreme čak i u osnovnim verzijama. Čak je i završna obrada na zavidnom nivou, što se nije moglo reći za njegove prethodnike. Postoji i verzija sa 7 sjedišta pod nazivom Grand Scenic koji isto upada u ovaj cijenovni rang. Scenic će vas takođe oduševiti i pozicijom sjedenja koja je odignuta u odnosu na standardne automobile što vam daje dodatnu preglednost u gradskim gužvama ili pri parkiranju. Od motora treba izdvojiti 1.6, 1.9 i 2.0 dCi koje odlikuje velika pouzdanost (pogotovo 1.6 i 2.0 dCi koji su pogonjeni lancem). Sveukupna pouzdanost je dosta poboljšana u odnosu na prethodnika, što dokazuje i to da je na njemačkoj ACAD listi zauzeo visoko 8. mjesto. Jedina mana je elektična ručna kočnica.
5. MERCEDES W211 (2002-2006)
Naslednik ne baš proslavljenog W210 modela poznatog kao “okaš”, Mercedes W211 je u mnogim stvarima napredak u odnosu na njega. Hrđa više nije problem, a i ako se javi to je kod havarisanih modela koji nisu fino napravljeni, Inteligent Light sistem sa bixenon farovima i još brojne sitnice su učinile ovaj model boljim od prethodnika. Ali ipak ovi ne restilizovani modeli imaju i mnoge probleme poput velikih probelma sa elektronikom, prazan hod mjenjača, korozija kočionih crijeva. Na svu sreću ti si problemi su ispravljeni nakon restajlinga 2006. godine, pošto je u pitanju ne restilizovani model trebalo je sve napomenuti. Mane na stranu ovo je i dalje udobna krstarica za velika putovanja i unatoč svemu narod ih voli i vozi zbog čega ovaj auto dobro drži cijenu. Od modela za preporku su svakako 200, 220, 270 i 400 CDI, najoptimalniji bi bio 270 CDI koji uz ne veliku potrošnju nudi dobre performanse. Ako nađete dobar primjerak i uz neko fino održavanje ovaj auto postaje jako dobra opcija.
4. PEUGEOT 308 (2007-2011)
Francuski šarmer, automobil koji se na prvu ruku ne razlikuje mnogo od svog prethodnika. Iskusan posmatrač će primjetiti da su sada farovi malo izduženiji, nos automobila sa znakom Peugeota je sada više naglašen, u cijelini 308 svakako dijeluje ozbiljnije od prethodnika. Najveći pomak naprijed je svakako u enterijeru gdje Peugeot 308 ostavlja dojam jako kvalitetnog automobila, čak na nivou njemačkih konkurenata. Još ako kupite primjerak sa jačom opremom u koju je obično uključen panorama stakleni krov, kožna sjedišta, navigacija ukloljeno sa mekanim ovjesom koji ne umara na dužim putovanjima 308 postaje (po našem mišljenju) najbolji hečbek ovog cijenovnog ranga. Benzince kod 308-ice treba izbjegavati jer su jako problematični zbog lanca i osjetljivog kvačila koji prave dosta problema. Za preporuku su 1.6 HDi sa 90 ili 110 konja i 2.0 HDi sa 136 konja.
3. RENAULT LAGUNA (2007-2010)
Treća i poslednja generacija Renault Lagune se našla na visokom trećem mjestu, potpuno zasluženo. Veliki odskok od prošle genracije je napravila. Dizajn eksterijera je subjektivna stvar tako da je to suvišno komentarisati. Objektivno je to da je u odnosu na prethodnika kvalitet kompletnog auta podignut na mnogo veći nivo. Enterijer je veoma lijep pogotovo način na koji je su izvedene komande klimatizacije. Prednost ovog automila je i prostor koji nudi na zadnjoj klupi i u prtljažnom prostoru (pogotovo kod karavanske izvedbe). Vrijedi napomenuti da je i sa slabijim paketima opreme jako dobro opremljen. Iako je dosta problema prethodniak otklonila ipak i kod ove Lagune postoje neke “mušice” kao npr. greška u alternatoru, problemi s paljenjem nakon izmjene zupčastog remena, blokiranje ventila za povrat ispušnih plinova (EGR), otkazivanje turbopunjača kod 1.5 dCi motora… Motor za preporuku je 2.0 dCi (sve varijacije snage 130-180), izbjegavati 1.5 dCi.
2. AUDI A6 (2004-2008)
Velika Audijeva limuzina sa početka 2000-ih godina, po mnogima i najbolji A6 ikada. Kao i za ostatak Audijeve game tih godina ovog A6 odlikuju proste, ali upečatljive linije. Enterijer odlikuje visok nivo završne obrade, dobra ergonomija i plemeniti materijali poput kože ili aluminijuma. Utisak koji ostavlja ovaj auto je veoma dobar, jer sve u njemu djeluje čvrsto, kvalitetno i jako fino “ušuškano”. Najbolji motor sveukupno za ovaj automobil je 3.0 TDI, najbolje nosi ovu karoseriju a i od svih motora je najpouzdaniji. Kao glavnu manu može se izdvojiti skup trap koji je doduše izdržljiv, ali kada dođe red na opravku ona će biti skupa. Naravno da je za očekivati da jedan ovakav auto sa sobom nosi i skuplje održavanje, veću potrošnju i veću registraciju, ali na to sve zaboravite dok na autoputu uživate u svim blagodetima koje sa sobom donosi Audi A6.
1. BMW E90 (2005-2008)
Smatram da je ovo najkompletniji automobil u cijenovnom rangu do 10 hiljada maraka. Najkompletniji je zbog toga što je praktičan, udoban, malo troši, fino ide prosto sve ono što kupci u ovom cijenovnom rangu žele od svog automobila. Ipak je ovo BMW što sigurno garantuje i dosta zabave u vožnji koji god motor da imate ispod haube. Uvijek predlažem da se uzme E90 sa što boljom opremom jer je veoma velika razlika između osnovnih modela i modela sa ful opremom. Preporuka ide za 320d M47 sa 163 konjske snage i 330d sa 321 konjem. Dosta E90-ki na oglasima prelazi ovaj cijenovni rang, smatram da vrijedi malo više platiti primjerak sa manje kilometara i boljom opremom.