Test – Seat Ibiza 1.0 TSI 95 KS Style
Seat Ibiza je već iskusan igrač u mnogobrojnoj gradskoj klasi automobila, a rodbinske veze su mu Polo i Fabia. Style je više elegantan nego sportski, dok se ispod karoserije skriva dobro poznata tehnologija VAG grupacije.
Ovo je peta generacija ovog uspješnog modela…
Seat Ibiza se nudi s nekoliko paketa opreme, a snaga motora ide sve do 150 KS.
Većinu prodaje čini testni 1l turbo benzinac sa 75 KS koji je uparen s 5-stepenskim ručnim mjenjačem, a koji se odlično snalazi s automobilom i troši jako malo. Bogata oprema je šlag na tortu ovog modela, a ipak mu imamo nešto i za zamjeriti, no ništa strašno, da ne mislite kako imamo samo riječi hvale.
Dizajn
Iako je peta generacija Ibize bila predstavljena još 2017. godine na Ženevskom auto salonu, za promjene u dizajnu nije bilo potrebe. Stoga su promjene na Ibizi minimalne i donose nova prednja svjetla koja sada serijski dolaze u EcoLED tehnologiji, nov je dizajn aluminijskih naplataka, a sada i Ibiza ima novi natpis imena koji se nalazi na poklopcu prtljažnika i koji izgleda kao da je ispisan rukom.
A iako sportskog štiha, Ibiza nudi i dobru praktičnost što se tiče prtljage. Prtljažnik se otvara putem logotipa na stražnjim vratima, a nudi 355 litara prostora, što je dobar rezultat za ovu klasu. Preklapanjem sjedala prostor mu raste na 1165 litara, pa ćete s Ibizom moći prevesti i nešto veći predmet bez ikakvih problema.
Unutrašnjost
Unutrašnjost je nakon redizajna dosta promijenjena, a kako je sada ekran postavljen na vrh središnje konzole, tako su morali biti promijenjeni i njeni ostali dijelovi. Tako su svi ventilacijski otvori primijenili svoj oblik, a središnji su sada postavljeni niže, a u testnom modelu su bili obojeni zanimljivom žutom bojom, koja je boravak u unutrašnjosti učinila zabavnijom, no vjerojatno se to neće baš svakome svidjeti.
Središnji 8,25-inčni multimedijski ekran donosi najnoviju verziju softvera, a uz Android Auto i Apple CarPlay, koji trenutno nisu podržani kod nas, donosi i MirrorLink, pa povezivanje s mobitelom neće predstavljati problem, ali vjerojatno ćete morati nabaviti novi kabel jer je Ibiza, kao i ostali modeli VAG grupacije opremljena samo novim USB-C priključcima.
Instrument ploča je i dalje analogna, a na volanu se nalaze sve potrebne tipke za upravljanje informacijama ili multimedijom. Iako je volan bio presvučen kožom, nekako nam je bio pretanak i klizav, no ukupnom veličinom dobar. Prostora na prednjim sjedalima ima sasvim dovoljno u svim smjerovima, a dobra je ponuda prostora i na stražnjim sjedalima, osim ako sprijeda ne sjede visoke osobe.
Doduše, straga nema ventilacijskih otvora, kao ni dodijeljenih USB priključaka, pa ostaje samo mogućnost korištenja adaptera za 12V utičnicu koja je smještena između prednjih sjedala. A ono što nam je posebno zasmetalo je to što su ručice za otvaranje vratiju sprijeda srebrne boje, dok su straga te ručice crne. Izgleda da putnici straga nisu zaslužili drugačije. Šteta.
Motor i vožnja
Testnu Ibizu pokretao je jednolitreni trocilindrični turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW/95 KS pri 5000 okretaja, dok je najveći okretni moment od 175 Nm dostupan pri nešto viših 2000 okretaja. Maksimalna brzina ovog modela je 186 km/h, dok mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 10,9 sekundi.
Vrsta motora: Turbo benzinski
Obujam motora: 999 ccm
Broj cilindara: 3
Snaga u KS: 95 KS pri 5000 o/min
Snaga u kWh: 70 kWh pri 5000 o/min
Okretni moment: 175 Nm pri 2000 o/min
Mjenjač: 5
Pogon: prednji
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,90 s
Maksimalna brzina: 186 km/h
Potrošnja (grad): 6,00 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 4,20 l/100 km
Potrošnja (kombinovano): 4,80 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 6,80 l/100 km
CO2 emisija: 118 g/km
Duljina: 4059 mm
Širina: 1780 mm
Visina: 1447 mm
Međuosovinski razmak: 2564 mm
Obujam prtljažnika: 355 l
Masa vozila: 1145 kg
Gume: 195/55 R16
Euro NCAP ocjena: 5
Cijena: 34.000 KM