Savjeti za vozače

Savjeti za vozače: Vozačke navike koje štete automobilu, a koštaće vas mnogo

Kako da sačuvate vaš automobil, kako da budete što sigurniji u saobraćaju, a kako i da uštedite koju marku vozeći auto na pravi način.

Savjet broj 1. Odmaranje ruke na mjenjaču Ovo nije peporučljivo iz nekoliko razloga. Prvo jer vam trebaju obje ruke na volanu, a drugo zato sto time prouzrokujete pritisak na ručicu i samim tim štetite zubčanicima i sinkronima. Vremenom taj pritisak uzrokuje probleme koji bi vas mogli skupo koštati.

AutoOglasi

Savjet broj 2. Pola rezervoara po zimi Zimi u rezervoaru se stvara kondenzacija, svi znamo da voda u rezervoaru nije dobra za rad motora. Zato, ako je napolju temperatura oko nule, pobrinite se da imate bar pola rezervoara goriva jer time spriječavate nakupljanje i kondenzovanje vode, a samim tim čuvate vas motor od vode u gorivu.

Savjet broj 3. Konstantno kočenje Svaki pritisak na papučicu kočnice je direktan udar na vač dzep i pretvaranje vašeg goriva u nepotrebnu toplotnu energiju na diskovima vašeg automobila. Što manje koristite kočnicu u vožnji, više ćete uštedjeti goriva, a samim tim i pločice kočnice.

AutoOglasi1

Savjet broj 4. Ignorisanje čudnih zvukova Ako ignorišete čudne zvukove struganja ili škripanja vašeg automobila dovodite u potencijalnu opasnost se i ostale učesnike u saobraćaju, jer svaki čudan zvuk koji vaš automobil proizvede je upozorenje na predstojeći kvar. Što duže budete ignorisali ove zvukove, račun popravke će biti skuplji.

Savjet broj 5. Zanemarivanje ručne kočnice Znamo da upotreba ručne kočnice i nije toliko popularna tokom zime zbog potencijalnog smrzavanja iste. Ali ako ostavite auto parkirano u prvoj brzini cijela težina vašeg auta će pasti na mjenjačku kutiju, te će samim tim oštetiti zupčanije u njoj, kao i klipove u samom motoru. Stoga ako je napolju temperatura veća od nule, nemojte zanemarivati ručnu kočnicu kada se parkirate.

AutoOglasi Speed

Savjet broj 6. Visoki stepen okretaja dok je motor hladan Modernim motorima ne treba zagrijavanje kao što je to bio slučaj prije 30 i više godina. Ali isto tako, nije preporučljivo voziti na visokim okretajima dok se ne dostigne radna temperatura motora. U hladnom režimu najbolje je promijeniti stepen prenosa u viši kada motor dosegne oko 2000 okretaja u minuti.

Savjet broj 7. Kočenje nizrdo Pri vožnji nizbrdo nikako ne koristite vožnju u “leru”, pritišćući kočnicu svaki put kad auto ubrza, nego odaberite odgovarajući stepen prenosa za vašu brzinu i kočite motorom. Samim tim ćete uštedjeti gorivo, a isto tako ćete produžiti vijek trajanja vaših kočnica.

Još korisnih savjeta pronađite ovdje.
Pratite nas i na Facebook profilu

Pokaži više

Povezane vijesti

Back to top button