Kupovina automobila – kako se razlikuju muškarci i žene?
Kroz istoriju smo mogli zaključiti da je bilo previše predrasuda o ženama kao vozačima. Moglo bi se reći da je “žena za volanom” asocirala na nekog ko sporo vozi, loše parkira i uspije da od jednog semafora pa do drugog nalakira nokte ili napravi neki kozmetički tretman lica. Generalno je zastupljeno da su muškarci vještiji u vožnji, nego žene. Međutim najvjerovatnije je da su muškarci nesigurniji vozači i statistički gledano češći počinitelji prekršaja. Kod žena su zastupljenije sitnije greške u vožnji, dok saobraćajna pravila više poštuju i manje uzrokuju saobraćajne nesreće. Uglavnom, nekih razlika uvijek ima.
Sve razlike se mogu svesti na sledeće: muškarci su površniji, žene su praktičnije. Može se zaboraviti na tvrdnju da su žene emocionalnije, a muškarci racionalniji pri odabiru automobila, pošto to ovdje nije slučaj. Čak naprotiv. Muškarci su čak češće skloniji doneti odluku o kupovini zbog boje karoserije ili zbog marke automobila. Žene se, za razliku od njih, pri odabiru automobila više fokusiraju na potrošnju goriva ili na troškove servisa. Prioritet im je takođe prostor u autu i prtljažniku, sigurnost i mogućnost boljeg parkiranja, što pokazuje da su žene pragmatičnije od muškaraca.
Muškarce više zanima šta se nudi ispod haube, i uglavnom uspijevaju dobiti bolju nagodu kod prodavca. Možemo ovo da završimo podatkom da je 2012. godine najčešći muški odabir bio Porsche 911, a ženski Volvo S40. Kad smo kod toga prošlogodišnji najčešći ženski izbor je bio Hyundai Tucson, a muški Nissan GT-R.
Što se tiče samih boja, muškarci biraju klasične crne i crvene automobile, mada su u poslednje vrijeme sve više naklonjeniji narandžastim, smeđim i žutim nijansama. Žene su, ipak, ostale vjerne sivim, zlatnim i bež tonovima.